8 Eylül 2017 Cuma

Madrid'te İlk Gün

İlk defa yurtdışına çıkacağım için sürecin geneli heyecanlı geçti benim açımdan. Vizeye başvurma, ev bulma, uçak biletini alma, başvuru sonucunu bekleme derken gideceğim gün geldi çattı. Gerekli belgeleri hazırladım, yola koyuldum. Nilay da benimle Sabiha Gökçen'e kadar geldi, Ankara-İstanbul uçağına bileti THY'den almıştık ve sıcak sandviçle kahve ikram ettiler. O güne dek hep Pegasus kullandığımdan uçakta ücretsiz bi şey yiyip içmek çok hoşuma gitti.

Yurtdışı harç pulu, bagaj teslimi, yeşil pasaport güvenlik kontrolü, pasaport sırası, ikinci güvenlik derken kendimi duty freede buldum. Uçağıma yaklaşık 2 saat olduğu için epey detaylıca bakındım ama fiyatı uygun hiçbi şey bulamadım. Zaten genelde insanlar da alkol ve sigara alıyorlardı.

Uçak Pegasus'un klasik uçağı, uçuş 4 saatten biraz uzun sürdü. Beni ilk karşılayan Vodafone'un promosyon mesajı oldu. İnip bir kontrolden daha geçtikten ve 15 dk kadar valizi bekledikten sonra havalimanının kapısında Airport Express Bus otobüsüne bindim. Ücreti 5 euro idi. İETT otobüsü tarzında, klima ve wifi var. Otobüs hareket ettikten 10-15 dk sonra indim ve gireceğim sokağı aramaya başladım. Ev ile bu durağın arasında 800 metre olduğunu biliyordum. O yüzden inince birine sokağı sorarım o da tarif eder diye düşündüm. İnince sokağı sorduğumda bir iki kişi bilmediğini söyledi. Bir kişi de biliyormuş ama İngilizce bilmiyordu, sağ olsun sokağın başına kadar getirdi beni.

Eve geldim, Kosta Rikalı ev arkadaşımla tanıştım. Çok sıcakkanlı karşıladı, muhabbet ettik. Akşam yemeğe çıkalım dedi. Ben de yorulduğum için yattım, uyudum. Uyanınca öteki ev arkadaşımla da tanıştım beraber yemeğe gittik. Çok keyifli ve lezzetli bi yemek oldu.

Sokakta yürümek filan şimdilik garip, çünkü hiç bilmediğim bir dili konuşan insanlarlayım. Neyse ki çoğu insan sakin ve güleryüzlü, selamı sabahı esirgemiyorlar.

Şimdilik, Madrid'ten bu kadar.